Nog meer Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maria en Liza - WaarBenJij.nu Nog meer Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Maria en Liza - WaarBenJij.nu

Nog meer Bangkok

Door: Liza

Blijf op de hoogte en volg Maria en Liza

13 December 2015 | Thailand, Bangkok

hallootjes,

De eerste avond dat we alleen waren zijn we naar Khao San Road geweest. De strip van Bangkok, waar heel veel backpackers komen. Eerst hebben we op straat gegeten, flied lice (fried rice) met een kippetje en een eitje, was heel lekker en samen voor maar 160 bath (4 euro). Daarna naar verschillende kroegjes geweest, bij allemaal zit je buiten op de straat op plastic stoeltjes. De eerste was rustig, de tweede met keiharde muziek en de derde was gekke huis. Bij de derde hebben we onze new best friend ontmoet, een Duitser. Ze stond met een boord waarop stond: buy 1 bucket and get 1 free. Blijkbaar werkte ze daar helemaal niet, maar kreeg ze dat boord in dr handen gedrukt, was wel funny. Toen ook nog naar een club geweest, wat geinig was om te zien. Gelukkig geen thaise muziek maar muziek die wij ook kende haha. Allemaal thaise mensen en backpackers door elkaar. We proberen ook altijd shemales te spotten, maar dat is nog best lastig. Bier was belachelijk duur in de club, 7,5 voor 1 biertje.

De volgende dag was een rare en ellendige dag. We dachten rustig een visum te halen voor mij voor vietnam, maar niks was minder waar. We eindigde ook nog in een soort hunger games. Gekkehuis!! Ik, handige harry, had niet genoeg geld mee genomen voor het visum waardoor we in 3 kwartier weer terug moesten lopen, naja zo goed als rennen, om nog optijd te zijn voor dat visum. Het leuke en het rare die dag was, dat er bike for dad was. Heel veel wegen in Bangkok waren afgesloten omdat een groot deel van de inwoners dan gaat fietsen voor dad. Maar wie was in godsnaam dad?? Bleek dat de koning te zijn die heeel erg vereerd wordt. Dus vanaf een uurtje of 5 toen wij weer naar het hostel wouden lopen, begon de optocht. Er kwam een hele stoet mensen aan in allemaal dezelfde lelijke shirts, op fietsen. Was een heel komisch gezicht en het hield maar niet op. Af en toe zorgde de verkeersleiders ervoor dat we konden oversteken en vanaf toen begon de hunger games. Super veel mensen rennen als kip zonder kop de weg over, volledige paniek.
Nadat we dat visum hadden gehaald en volledig bekaf en bezweet waren gingen we even chillen in het lumpini park dat daar aan die weg zit. Daar liepen allemaal lizzards (soort leguanen) rond en schildpadden en we werden nog aangevallen door een hele invasie van duiven, dat was echt dood eng. Toen zijn we naar silom gelopen waar veel eettentjes waren en waar we ook weer die hele stoet fietsers tegen kwamen. Toen hebben we een pizza en een pasta gedeeld omdat we daar zoveel zin hadden na zo'n heftige dag, met een lekker rood wijntje!

De dag daarna was de tempeldag. Eerst met de lokale bus naar wat saket weest voor 12 bath in totaal (30 cent). Maar dat was niet zo'n succes.. Was bloedje heet en duurde eindeloos. Het zweet zat op plekken waarvan ik niet wist dat je daar kon zweten, was top. Toen dus wat saket (de golden mountain) gezien, was mooi. Daarna een pokke eind gelopen naar the grand palace. Hebben er denk ik een uur overgedaan, wel met een tussen stop om flied lice te eten. The grand palace was enorm en heel erg mooi. Heel toeristisch wel, maar wij deden daar lekker aan mee! Liepen daar rond als chinesen met onze selfiestick! Toen naar Wat Pho geweest, waar een 46 meter lange buddha ligt, was heel mooi en indrukwekkend. Daarna met een bootje naar de overkant van de rivier gegaan om naar Wat Arun te gaan, voor 6 bath in totaal (15 cent). Helaas stond Wat Arun in de steigers dus waren we niet naar binnen gegaan, maar we hebben het vanaf de buitenkant wel een beetje kunnen zien. Toen wouden we in little india lekker indiaas gaan eten, helaas was dit blijkbaar heel raar. Want nergens was indiaas eten of iets wat er een beetje normaal uitzag. Toen waren we er nogal klaar mee en zijn we ergens even wat gaan eten en daarna lekker naar het hostel met de metor, was ook een hele ervaring. Gelukkig was er airco dus dat was top.

Vandaag hebben we een high tea gehad met Inge (de nicht van Maria) en haar kids. Was heel grappig want waren thaise zoete hapjes, maar ook hartige. Wel leuk om te doen want zo kan je vanalles wat proeven. Vanavond gaan we weer bij Khao San Road eten en wat drinken.

Joe! xx

• 14 December 2015 - 05:50

Marion:

Lieve meiden,

Vergeet niet af en toe een lekkere voetmassage te nemen als de kilometers in de benen zitten!
    Wil je een echte Thaise bodymassage neem dan een milde of soft, want ze kunnen er wat van hier.
    Die kleine Thaise vrouwtjes hebben een enorme power in hun handen, anders denk je te worden geradbraakt in plaats van in de Zen stand.

Veel reisfun

• 14 December 2015 - 09:27

Willem:

Bedankt voor jullie reisverslagen. Ik Lees ze met veel plezier, jullie beschrijvingen zijn soms alsof ik erbij ben. Heel mooie reis en geniet lekker door zoals jullie aan het doen zijn! Willem

• 20 December 2015 - 10:27

Josine:

Leuk om al jullie ervaringen te lezen en ook leuk om te zien dat jullie op plaatsen liepen waar wij 2 maanden geleden ook nog geweest zijn. Blijf genieten!!...xx