Eilanden - Reisverslag uit Padang Padang, Indonesië van Maria en Liza - WaarBenJij.nu Eilanden - Reisverslag uit Padang Padang, Indonesië van Maria en Liza - WaarBenJij.nu

Eilanden

Door: Lieeees

Blijf op de hoogte en volg Maria en Liza

12 Januari 2016 | Indonesië, Padang Padang

Hellooo, it's me!
We're still a live! Tijdje geen blog geschreven want time goes fast when you're having fun!

De dag nadat we onze laatste blog hebben geschreven zijn hebben we gemeet met onze australische vrienden Harrison en Nick, die we in Bangkok hebben ontmoet. (We zitten nog steeds op koh samui) Ze waren naar ons strand gekomen, alleen zij zeiden dat het strand bij hun beter was. Dus toen gingen we daar heen, achterop de scooter. Het strand was bij fishermans village en was inderdaad heel relaxed. Daarna met hun gegeten bij een australisch restaurant (natuurlijk). In de avond zijn we nog even naar arkbar geweest, dat is een resort met strandfeestjes bij ons strand. Daar hebben we ook 2 braziliaanse vrienden en 2 turkse vrienden gezien, die we op phi phi hebben ontmoet. Dus was een reunie dag!
Dag daarna zijn we weer naar fishermansvillage geweest en een cadeautje voor onze vaders gekocht! In de avond rustig een filmpje gekeken in het hostel, want morgen gaan we naar koh phangan!

Met de boot van koh samui naar koh phangan was doodeng! We zaten aan de zijkant van de boot en de boot ging als een gek heen en weer. Natuurlijk waren wij 2 schijterds aan het spacen dat t mis zou gaan. Gelukkig zaten we niet eens een uur op de boot. Toen met de taxi naar ons resort waar we onze eigen bungalow hadden! Echt een hele mooie plek zaten we.
Tijdens de lunch begon het opeens keihard te regenen en te waaien. Gelukkig duurde dat maar 5 minuten. In de avond ergens op het strand gegeten en in de avond een cocktail bij een barretje op het strand gedronken.
Volgende dag was een hele stressvolle dag.. Want wij dachten dat het leuk was om een scooter te huren.. Wat het ook was, maar dood eng aangezien de weg heel stijl omhoog en omlaag ging. Onze eindbestemming was haad rin, het drukke gedeelte van het eiland. Wij zaten daar 1 - 1,5 uur vandaan. Marie begon met rijden en daar was ik heel blij mee! Er was op een gegeven moment een stuk van de weg opgebroken en toen was ik ff goed in panic. Maar superdriver marie heeft t allemaal vlekkeloos gefixt!! In haad rin hebben we een full moon outfit gescoord, want die party is morgen!! Uiteindelijk was het wel een heerlijke dag.

Toen kwam old years day! Helaas ging het heel erg stormen en regenen dus hebben we een filmpje gekeken. We waren volledig in panic dat het in de avond ook slecht weer zou worden, maar gelukkig was dat niet zo. In de avond hebben we heerlijk gegeten bij een indiaas/thais restaurant. Met een bbq. Dus we hadden een kippetje gegeten van de bbq, wat echt goddelijk was!! Toen met de taxi naar haad rin, waar de full moon party is. We hebben toen lisa opgezocht in haar hostel. Lisa is een nederlands meisje dat we hebben ontmoet op phi phi. Daar natuurlijk weer buckets gedronken en onszelf ondergesmeerd meer verf. Toen naar het strand rond een uur of 11. Op het strand stond een groep nederlandse jongens dus dat was geinig. Het gekke was alleen dat ze niet aftelden dus het was opeens van: happy new year!! En veel vuurwerk. Iedereen natuurlijk super happy en elkaar knuffelen. Was heel vet vuurwerk!! Toen tot 8 uur 's ochtends op het strand geweest, leuke mensen ontmoet. Was dus een top feest!

Op nieuwsjaarsdag nogal brak & moe. Dus overdag geslapen en in de avond weer bij het restaurant met de bbq gegeten, dit keer tuna! Was ook zo heerlijk.
Volgende dag was het heel lekker weer, geen wolkje aan de lucht. Dus lekker op het strand gelegen & gezwommen. Daarna een massage gedaan. Alleen ze deden het soms iets te hard dus was af en toe beetje pijnlijk. In de avond kip & tuna van de bbq gegeten en colton kwam langs ons resort. Colton was onze best buddy op phi phi. Dus dat was heel gezellig om hem weer te zien! We zouden de volgende dag eigenlijk naar koh tao gaan, alleen alle hostels zaten vol of het was heel duur. Dus hadden we besloten om een dagje langer te blijven op koh phangan en de dag daarna te gaan. Dus nog een relax dagje gehad op het strand en vroeg naar bed.

Toen gingen we op 4 januari eindelijk naar koh tao! We kwamen pas rond 4 uur aan op koh tao dus zijn we nog even naar sairee beach geweest en daar een biertje gedronken terwijl we naar de sunset keken. In de avond gingen we naar lotusbar waar een strandparty was. De volgende dag hebben we een scooter & snorkels gehuurd en zijn we naar allemaal verschillende mooie snorkelplekjes geweest. In totaal zijn we naar 4 plekjes geweest, allemaal heel mooi. Koh tao was makkelijker om te rijden, veel minder bergachtig. Ik heb ook gereden! Ging helemaal flex, ook hele stijle wegen naar beneden met bochten.. volle focus natuurlijk. In de avond hadden we een nederlandse duikschool gevonden en hadden we gefixt dat we de dag daarna naar gingen duiken. We moesten om 9 uur bij de duik school zijn, dus gingen we optijd naar bed.

Toen gingen we dus duiken! Ik vond het best spannend, want het was mijn eerste duik. Marie heeft al de certificaat, maar het was voor haar ook al lang geleden dat ze had gedoken. Dus eerst kregen we theorie lessen en toen na de lunch om 1 uur gingen we de boot op. Marie ging samen met pablo (een instructeur) duiken en ik ging samen met dereck en nog 4 andere duiken. Die andere 4 gingen 4 dagen duiken, want die wouden hun certificaat halen. Eerst gingen we wat oefeningen doen in 2 meter diep water. Zoals je bril legen als er water in zit, of als er water in je octopus (dat ding dat je in je mond hebt) wat je dan moet doen. Ik deed een oefening fout waardoor er allemaal water in mn neus en mond kwam. Daardoor raakte ik in panic. Gelukkig was dereck heel relaxed en was gewoon van: je gaat nu onder water en blijft daar, ik ben bij je er gebeurd niks. Toen we gingen duiken toen was ik zijn buddy, wat ik wel fijn vond. Je hebt ook allemaal leuke tekens onder water die hij aan het seinen was, zag er soms heel funny uit. Uiteindelijk toen de duik over was vond ik het super leuk en was ik totaal niet meer in panic. Ik mocht een 2e duik doen en die andere deden maar 1 duik. Dereck en ik gingen met z'n tweeën duiken, wat veel chiller was omdat je je dan focust op elkaar. De tweede duik was ook veel vetter, we gingen door allemaal rotsen heel en veel mooie vissen gezien. De eerste duik duurde denk ik iets van 30-40 minuten en waren we 12,3 meter diep. De 2e duik waren we 52 minuten onder water en meer dan 13 meter diep! Dus was heel cool en ben blij dat ik uiteindelijk niet meer bang was en gewoon door ging.
Marie had eerst een vest aan dat stuk was dus die verzoop bijna. Moest ze weer terug de boot op en een reserve vest aandoen. Toen zij eenmaal onderwater was en ook die oefeningen ging doen, was ze binnen 5 min daarna klaar. Ze wist ze wel nog. Prachtige duik gemaakt met alleen een instructeur: pablo. Duurde 34 min. Tweede duik duurde 54 min. Maar bij de tweede duik had ze eerst last van der oren. Ze kon niet klaren, dus duurde ff langer voordat ze onderwater kon. Maar uiteindelijk heeft ze heel veel gezien en een paar koprollen onderwater gedaan. Ze vond het geweldig!
Na de duik even een hapje gegeten en daarna meteen gaan slapen. De dag daarna moesten we namelijk om 5.30 op de pier zijn omdat we met de boot weer naar phi phi gingen. We kwamen pas om 16.30 aan op phi phi, dus was een lange dag.. Toen we aan kwamen meteen bikini aan en biertje op het strand gedronken. Daarna bij ons vaste stekkie op straat gegeten en toen in de avond beerpong gespeeld bij stockholm gespeeld met tiago en zane. Die we vorige keer op phi phi hadden ontmoet.

De dag daarna hadden we een poolparty dus dat was weer gekkehuis. We waren super goed in beerpong, hadden iedereen ingemaakt. In de avond weer naar stockholm en het strand om te feesten.
Laatste dag was het heel heet op het strand dus zijn we in de schaduw naar zane gaan kijken, die beerspi aan het spelen was. Dat is een drankspelletje met een frisbeer. Was heel geinig om te zien. Laatste avond weer gefeest, gelukkig ging de boot de volgende dag pas om 2 uur 's middags.

Toen op 10 januari gingen we naar phuket met de boot. Gelukkig was er op de boot een film, the beach met leonardo. In phuket hadden we een hostel naast het vliegveld omdat we de dag daarna om half 7 op de airport moesten zijn. Marie werd die avond helaas ziek.. Buikgriep heeft ze, dus ze had heel weinig geslapen en voelde zich heel slecht. Heel zielie.

Toen de dag daarna om half 7 op het vlieg en we vlogen om 8 uur. Je moet hier in asia eindeloos in de rij staan voor immigration gezeik. Dus was nog even stressen, maar we hebben ons vlucht gehaald. Toen na 1,5 uur kwamen we aan op kuala lumpur. Toen moesten we van 10.30 tot 16.20 wachten op de airport.. Marie heeft toen gelukkig wel geslapen en ze voelde zich ook al wat beter. Toen weer gestress om het boarden te halen, want we waren vergeten dat je eindeloos ik de rij moet staan hier. Dus wij rennen over de airport en werden uitgelachen door iedereen.. Maar we hadden onze vlucht gehaald en daar gaat het om haha. Toen lekker geslapen in een hotel in denpasar.

Vandaag hebben we vanaf daar de taxi gepakt naar padang padang. We zitten in een fijn hotel, met private room. Zijn net even naar het strand geweest, is heel mooi maar het was super heet. Dus nu zijn we weer even bij het hotel. We zitten hier tot de 15e. Dan gaan we een paar dagen naar Ubut. Daarna zitten we lekker bij Inge (de nicht van marie) in haar huis!

Joe!

• 12 Januari 2016 - 12:35

Maria En Liza :

Volgensmij heeft liza dit geschreven hahaha

• 12 Januari 2016 - 16:46

Saartje:

Cooltjes allemaal

• 14 Januari 2016 - 21:06

Phyllis, Indi En Aviva:

Hi lieve dames, wat heerlijk om je uitgebreide verslag weer te lezen Liza. Jullie beleven veel. Vooral dat duiken was gaaf zeg. Hoe vinden jullie Bali na Thailand?
    Hier gaat alles prima. Mark is lekker een paar dagen skiën met zijn broers. Milou druk met study , werk en vrienden. Veel sporten ook en we zoeken door voor een leuk appartement. Boaz is hard bezig voor school, shilled wat af met vrienden en vriendinnen. Van de week was Mike jarig en die viert het wel 3 x. Toob gaat supergoed op het Ig. Voetbalt vaak met Daan en Chris en Yannick nog steeds. Vandaag geen telefoon want de juf heeft die afgenomen. Hij balen.
    Over Indi zie je hier beneden. Vrolijk as ever. Zit nu piano te spelen. We gaan zo sjoelen.

De sjoelbak hebben we van Mark's ouders. Die zijn verhuisd naar een appartement. Veel spulletjes over natuurlijk.
    Aviva: Hier regent het alleen maar nu en we zijn stik jaloers. Laat ook eens weten wat jullie allemaal eten, voor ontbijt, lunch en avond? Welke kruiden?
    Indi: ik mis jullie heel erg. Hier thuis gaat het allemaal goed. Op school is het gezellig. Ik trek veel op met Isa, Jet, Luci en Elaine. Het kerstdiner was ook leuk geweest. Daarna heerlijk vakantie gehad met veel gezellige etentjes.

Enfin, lieverd, geniet maar fijn. Heel veel liefs van ons allemaal