Indonesie, cambodja - Reisverslag uit Padang Padang, Indonesië van Maria en Liza - WaarBenJij.nu Indonesie, cambodja - Reisverslag uit Padang Padang, Indonesië van Maria en Liza - WaarBenJij.nu

Indonesie, cambodja

Door: Mariaaaaa

Blijf op de hoogte en volg Maria en Liza

01 Februari 2016 | Indonesië, Padang Padang

Aloahh, zijn we weer!

In padang padang zijn we de tweede dag natuurlijk een scooter gaan huren om wat cultuur te gaan snuiven. Eerste stop was ulu watu, een prachtige tempel op een kliff. Tweede stop was pandawa beach, heerlijk rustig strandjee. Derde stop was jimbaran. Hier hebben we in de avond op het strand gegeten, heerlijke vis.
Ondertussen was ik door inge, mijn nicht, gesmst of we een paar dagen naar haar heerlijke villa wilde gaan in seraya. Dus in de ochtend werden we opgehaald door haar chauffeur en gebracht naar het fantastische villa flow. Hier zijn we even heerlijk verwend. De eerste dag zijn we lekker bij het zwembad gaan liggen en heerlijk eten gehad. Alles in villa flow is healthy en komt uit de tuin of van de lokale markt. Na het eten hebben we een heerlijke fullbody massage gehad van 1,5 uur! De tweede dag hebben we een scooter gehuurd om seraya helemaal te verkennen. Ook zijn we nog even naar the water palace geweest, alleen was het zooo warm dat we zo snel mogelijk wilde afkoelen. Gelukkig was white sand beach dichtbij. Het enige vervelende was dat de golven daar aardig sterk zijn. Dus het werd snel er in rennen en snel weer eruit, angst haasjes die we zijn.
De volgende dag heeft de chauffeur ons naar ubud gebracht. In ubud zijn we de eerste dag naar het monkey forest geweest. Een ding is zeker, die apen zijn niet leuk en zeker niet bang. Ik heb zoveel mensen gezien die door die apen werden aangevallen.
De tweede dag in ubud hebben we natuurlijk een scooter gehuurd. Deze dag wilden we besteden aan cultuur, alleen liza werd ziek dus zijn we terug naar het hoStel gegaan.
De volgende dag stond de chauffeur weer klaar om ons naar Canggu te brengen! Hier zaten we bij mijn nicht in huis. De eerste dag mochten we de scooter van inge meenemen en zijn we een rondje gaan rijden in Canggu en seminyak. In de avond nam inge ons mee naar een heerlijk restaurant met mijn neefies en nichie. De tweede dag in Canggu zijn we naar Tanah lot gereden op de scooter. Dit is een tempel waar je alleen heen kan lopen als het eb is. De tempel ligt namelijk in het water. Daarna hebben we gekeken bij de voetbal wedstrijd van luc en xander(mijn neefies).
Na Canggu zijn we met de boot naar lombok gevaren. Meteen de eerste dag al hebben we gekeken of we de rinjani gunung konden beklimmen, want hier hadden we veel goeds over gelezen. We hadden een mooie deal gemaakt: twee dagen de rinjani beklimmen en daarna transport naar gili air en nog twee duiken.
Om 5 uur sochtends werden we opgehaald voor de rinjani. We kregen nog even ontbijt en toen werden we gedropt bij de berg. In het begin was alles top: lekker weer, iedereen had de spirit erin. Maar na 3 uur lopen ging het opeens stortregenen. Je kon niks meer zien en dat is heel vervelend als je onhoog klimt en je goed moet opletten waar je je voeten neerzet.
Liza en ik waren helemaal doorweekt. En we moesten toen npg 4 uur lopen. Het werd ook steeds kouder en stijler naarmate je verder liep.
Toen eindelijk boven aankwamen, was iedereen doorweekt. En het was 5 graden boven op de berg dus iedereen had het ijs en ijskoud.
De tent was ook nog eens lek en al onze kleren waren nat. Die nacht hebben we allemaal zo slecht geslapen. De volgende ochtend werd ik wakker gemaakt om 5 uur om de zonsopgang te zien. Iedereen die mij een beetje goed kent, weet dat je niet voor 1en tegen mij moet praten in de ochtend. Dus ik met me chagrijnige kop naar buiten lopende, zag de prachtige zonsopgang vanachter de vulkaan. Wat was dit geweldig! Ik had meteen weer een goed humeur. Om half 7 begonnen we aan de afdaling. Omdat het zo hard had geregent was alles heel glad, maar de zon scheen gelukkig wel. Maar na 4 uur lopen, begon het weer keihard te stormen. Onweer en keiharde regen. Iedereen gleed uit en niemand kon meer wat zien. Toen we eindelijk terug waren bij het basiskamp, wilden we zo snel mogelijk naar gili om te douchen en lekker te eten. We waren gebroken en hebben voor 6 dagen spierpijn gehad.
De rit naar de ferry ging gelukkig heel snel. Alleen toen moesten we nog met de boot. Lombok had daar een geweldig systeem voor. De boot gaat weg als er 35 mensen zich aangemeld hadden. We hebben daar 2 uur gewacht!
Eenmaal op gili aangekomen, regende het nog steeds! Dus hebben even lekker gegeten en zijn daarna vroeg gaan slapen. De volgende dag hebben we als echte nederlanders een fiets gehuurd om het eiland te verkennen. De dag daarna was het eindelijk zover. We gingen duiken!!! Deze keer hadden we een indonesische instructeur! Hij was super enthousiast, net als wij.
de eerste duik: hele erge stroming, dus veel zwemmen. Maar wel 6 schildpadden gezien en geen kleintjes maar ze waren super groot. En natuurlijk allemaal verschillende soorten vissies.
Tweede duik: we gingen naar een schip onderwater. Hier mochten we langs zwemmen, helaas niet in. Maar er zwom gezellig een schildpad met ons mee. Ook hebben we twee octopussen gezien en een murene.
Wat een ervaring was dit weer, geweldig!
De volgende dag hebben we de boot naar gili t gepakt om nog even een laatste avondje uit te gaan. Gili t heeft een heel relax sfeertje. Overdag hebben we weer fietsen gehuurd en zijn we een rondje eiland gaan fietsen. Ook nog even wen schildpadden reservaat gezien met allemaal schattige kleine schildpadjes!
In de avond gezellig uit geweest met vooral lokale bevolking.
De volgende dag kwamen we eracher dat we onze opladers hadden laten liggen in gili air. Dus hebben we snel de boot gepakt om ze optehalen en gelukkig konden we ook vanaf gili air de boot terug nemen naar bali.
In bali zaten we de laatste dag in kuta dichtbij het vliegveld, want die ochtend vlogen we om 6 uur sochtend.
Om half 4 sochtends ging de wekker, dit was hels! Maar we waren blij want we gingen naar cambodjaaaaa!
We hadden weer een geweldige overstap op kuala lumpur. Dus hebben we 8 uur over gedaan ongeveer om in cambodja te komen. Helemaal kapot in cambodja aangekomen, hadden ze een geweldig systeem daar. Je moest een visum aanvragen ter plekke op de airport, maar het was heeeeel druk. Dus hebben we daar nog een 2 uur in de rij gestaan.
Gelukkig hadden we wel een top hostel, die iemand hadden gestuurd om ons op te halen.
In siem reap hebben we de eerste dag niet veel kunnen doen, omdat het al zo laat was. Dus hebben we even gepland wat het idee is voor cambodja, waar willen we heen enzo!
De tweede dag in siem reap zijn we natuurlijk naar angkor geweest. De prachtige tempels van angkor gezien. Een tour van 5 uur lang gedaan om verschillende tempels te zien en om 5 uur de zonsondergang te bekijken op de laatste tempel! Wij keken onze ogen uit! In de avond zijn we naar de pubstreet geweest. Super gezellige straat. Het heeft iets weg van khao san.
De volgende dag hebben we gechild bij ons hostel. Dit had namelijk een heerlijk zwembad en lekker muziek.
In de avond hebben we de nachtbus gepakt naar sihanoukville. Eindelijk een bus met bedden, wel met zijn tweeen in een bed. Maar allebei wel prima geslapen. Nu staan we op de pier om naar koh rong te gaan!!

• 01 Februari 2016 - 11:55

Marion Zeilstra:

Dag lieve nicht en Liza,

jullie zijn heerlijk verwend in Villa Flow door Inge en wat schitterend van de mooie duiken.
    Ik was ook op de Gili's en ben daar verdwaald 's avonds met Xander van 3 achterop.
    kwam rare types tegen en was blij dat ik na 1 uur dwalen iets bekends zag.
    Jammer dat jullie van dat snertweer hadden om de berg te beklimmen, best link ook met die gladdigheid.
    Nou tot het volgende reisavontuur.

nog een fijne tijd samen

groetjes Marion